Sayfalar

10 Şubat 2013 Pazar

HEDİYELEŞELİM

  Çok uzun zaman önce bir Türk filmi izlemiştim.Bu film beni çok etkilemiş ve zaman içinde filmin konusu hakkında çok düşünmüşümdür.Konu olarak ne kadar farklı ve ilginç  demiştim.

   Film de apartman görevlisi Peygamber Efendimizin(SAV) bir hadisi şerifini uygulamaya karar veriyor.(Komşusu açken, tok yatan bizden değildir.)Görevli ihtiyacı olsun olmasın apartmandaki herkese (kendi durumu iyi olmadığı halde)aç olduklarını düşünerek birer kase çorba götürüyor.Apartman sakinleri önce anlayışla karşılasalar da daha sonra istemiyorlar.Hatta zaman zaman hakaret bile etmeye başlıyorlar.Görevli evde de bu davranışından dolayı eşiyle tartışıyor.Eşi yemeğin ancak kendilerine göre olduğunu apartman sakinlerinin zaten ihtiyaçlarının olmadığını söylüyor.Ama O hiç aldırış etmeden büyük bir sabırla devam ediyor.Ve sonunda olan oluyor ve işten atılıyor.Filmin budan sonra ki kısmını hatırlamıyorum.Beynim nedendir bilmem silmiş.
   Ben adamın bu azmine hayran olmuştum.Ve şöyle düşünmüştüm Peygamber Efendimizin(SAV) bir hadisine bile sarılmak ne kadar zor ,ne kadar zahmetli, ne kadar meşekatli nefse ne kadar ağır ama bir o kadar da güzel,keyifli, huzurlu,mutluluk verici.
   Elbette ki hiç kuşkusuz Efendimizin güzel ahlakı, hadisleri,hayatı bizim yolumuzu aydınlatan bir nur.Ve hepsine sarılmamız şart.Ancak zaman içinde bazılarını unutuyoruz,bazılarını daha az önemsiyoruz.Hatta bazılarını hayatımıza bile geçiremiyoruz maalesef.
  Bunları hayatıma geçirmek için  kendi adıma unuttuğumu düşündüğüm bir Hadisi Şerife sarılmak ve daha belirgin hale getirmek istiyorum.
 Peygamber Efendimizin hediyeleşmekle ilgili(Hediyeleşin, çünkü hediye, dostluğu artırır, kini, düşmanlığı giderir.) [Taberani, Ebu Nuaym]  hadisini rehber edinerek bundan sonra ayda en az bir olmak üzere çevremde değer verdiğim birine çam sakızı çoban armağanı belki küçük ama anlamlı hediyeler vermek istiyorum.
  Sizlerde böyle bir uygulama yapmak isteseniz yada buna benzer uygulamalarınız varsa  bilgi alışverişi yapmak adına  paylaşımlarınızı beklerim.
  

Hiç yorum yok: