Sayfalar

23 Ağustos 2013 Cuma

EDAM KURABİYE

SELAMÜN ALEYKÜM DOSTLAR...

   Dün okuldan arkadaşlarım misafirlerimdi.Ben tabii misafirim olduğu için ağzım kulaklarımda gezdim.Çünkü misafir kabul etmeyi çok seviyorum.Ama gurbette olmam nedeniyle akrabalarım yalnızca yazdan yaza gelebiliyor bu yüzden onları çok alamıyorum.Ancak arkadaşlarımı misafir olarak alabiliyorum.Oda çok sık olmuyor maalesef...
  Neyse dün geçen hafta sonu gelen halamın kızı Eda'nın kurabiyesini yaptım.Bugün onun tarifini vermek istiyorum.Tabii kurabiyenin adı olmadığı için tarif aldığım kişinin adı Edam kurabiye. Dün gelen arkadaşlarımdan tam not puan aldı.Çok lezzetli çok şık bir kurabiye..Kesinlikle yapmanızı öneriyorum.
  Gelelim tarife...


EDA’NIN KURABİYESİ

MALZEMELER:

125 gr tereyağ
500 gr nişasta
yarım su bardağı pudra şekeri
3 yumurta
1 pakat kabartma tozu
1 paket vanilya
yarım su bardağı kadar un
dilerseniz limon yada portakal kabuğu rendesi


ÜSTÜ İÇİN:
Robottan çekilmiş 1 su bardağı gevrek
Bir paket çikolata
1 kaşık sıvıyağ
Hindistan cevizi



YAPILIŞI:

     Eritilmiş tereyağı  nişasta,pudra şekeri,yumurta,kabartma tozu,vanilya,unu kulak memesi kıvamında hamur yapıyoruz.
    Hamuru açıp dilediğimiz şekilde kalıplarla kesiyoruz.
    175 ‘ lik fırında çok kızartmadan pişiriyoruz.

   Çikolatayı benmari usulü eritip sıvıyağı (ben zeytinyağı kullandım) koyuyoruz.

   Pişmiş olan kurabiyeleri önce çikolataya sonra gevreğe batırıp servis tabaklarına alıyoruz.



  Ben minik minik yaptığım kalpleri çikolatadan sonra hindistan cevizine batırdım.Kahvelerin yanında servis yapılabilecek  lezzetli bir aperatif oldu.


6 yorum:

Cevher Yitikkul dedi ki...

mmmm çok canım çekti Rana sultan elinize sağlık

Unknown dedi ki...

Sizi buralarda görmek ne güzel.Hoşgeldiniz...

resim defterimm dedi ki...

Leziz görünüyorlar :) ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Kesinlikle şiddetle tavsiye ederim.Çok lezizler....Sevgi ve dua ile

Cevher Yitikkul dedi ki...

Hoşbulduk bende bir problem oldu kimsenin bloguna giremedim hata verdi. Sanırım bunlardan biri de sizin bloğunuzdu açık bulunca hemen ziyaret ettim. Tekrar hoşbuldum...

Cevher Yitikkul dedi ki...

Hoşbulduk bende bir problem oldu kimsenin bloguna giremedim hata verdi. Sanırım bunlardan biri de sizin bloğunuzdu açık bulunca hemen ziyaret ettim. Tekrar hoşbuldum...