Sayfalar

10 Ağustos 2013 Cumartesi

EN KOLAY BÖREK

EN KOLAY BÖREK


Bu benim yaptığım kolayıma giden çok pratik ve az malzemeli bir börek.Bir pazar kahvaltısına yada acilen gelen misafirlerinize yapabileceğiniz türden.Ben bunu  dikdörtgen borcama yapıyorum benim dilimlerimle 12 dilim çıkıyor.Sadece iç malzemesini bol yaparsanız daha lezzetli oluyor.İçi su böreği dışı çıtır çırtır bir börek oluyor..

MALZEMELER:
3  yufka
dilediğiniz kadar maydonoz
dilediğiniz kadar peynir
1yumurta
1 çay bardağı su
1 çay bardağı sıvıyağ (ben zeytinyağı kullandım)
Dilerseniz üstüne susam yada çörekotu

YAPILIŞI:

   İç harcı için maydonozları ince ince kıyıyorsunuz.Peyniri de içine ister rendeleyin ister ezin.Yumurtanın akınıda içine koyup karıştırın.

 Sıvıyağ ile de suyu buluşturun.

Tepsinin altını yağlayıp, yufkaları dizip her kata sıvıyağ ve su karışımından  bol bol dökün.İki sıra da bir de peynirli karışımdan koyun.En üstüne de yumurta sarısını fırça yardımıyla sürdünüz mü böreğiniz hazır demektir.


AFİYET OLSUN....





Hiç yorum yok: