Sayfalar

13 Ağustos 2013 Salı

YOĞURT HİKAYESİ

     Selamün Aleyküm yarenler...sizinle bugün yoğurdun düşündürdükleri hakkında konuşmak istiyorum.Öncelikle şunu belirteyim yoğurt tarifini, nasıl yapılacağını anlatmıycam tabiki

  Evet yaklaşık bir yıldır sütü alabildiğim zamanlarda yoğurdumu kendim yapıyorum.Çok önceden de yapardım ama ara verdikten sonra yeniden yapmaya başlayınca mıdır yoksa artık yaşla ilgili bir durum mudur bilemiyorum ama daha çok zevk almaya başladım.Eskiden sıkıcı gelirdi .Sütü kaynatması, başında beklemesi,bekleyemezsen taşması,ocağın batması,o en büyük tencerenin bulaşığı  falan..Ama şimdi bunlar çok ağır gelmiyor ve yoğurt mayalamak çok farklı duygular  veriyor.


   Bunun nedenini çok iyi anladığımı  söyleyemem.Bilmiyorum mutlu oluyorum üretmekten becerebilmekten (hani herkes beceremez ya:()hoşuma gidiyor.Mutluluğun dışında bir haz veriyor.Doğal hayatı sevmenin de bir etkisi  sanırım.Bana köyde yaşıyormuşum gibi geliyor.Sütü her ne kadar kendim sağmasamda onu kaynatırken ki kokusu  bilinçaltımı kimbilir nerelere götürüyor.Sonra mayalayıp sütün yoğurt olma yolculuğuna beni vesile eden Yaradan'a sonsuz şükürler ediyorum. Yaradan'ın sayısız sınırsız yaratma, dönüştürme,büyütme  vb özellliklerinin yanında beni kısacık bir yoğurt yapma hikayesinde (Tabiki Yaradan'ın izniyle) vesile kılması gurur veriyor.Verdiği bu gurur için bile binlerce şükürler olsun...diyorum...
  
   Sürpriz yumurta gibi sütü akşamdan koyuyorsun sabaha yoğurt olmuş.Yoğurt yapmak tam bir seremonidir.Usulüne göre yapmazsanız olmaz.Her kuralını en ince detayına göre yapmak zorundasınız.Tabi bu seremoni her evde,her mutfakta, her kadında,her annede (genelde annelerimizden öğrendiğimiz için)farklı.Kimi öyle yapar,kimi böyle yapar.Ama ne hikmetse Allah'ın izniyle hepside güzel olur.En fazla  olsa olsa sulu  olur onunda üzerine temiz bir bez örtüp zaman zaman sıkarsanız oda sorun olmaz.

   Yapımı  farklı olduğu gibi her yiğidin yoğurt yiyişi de farklı:) 

  Hele de evde'' karıcığım yoğurdu kendi mi yapmış bakim ''diyen bir yoğurt canavarı kocanız varsa değmeyin keyfime...O zaman şükür üstüne şükür Rabbime ...

 Yoğurt olmasa nice olurdu mutfaklarımız .Maaşaallah yoğurdun girmediği bişey yok gibi.Pasta da, börekte ,tatlı da tuzluda bir çok yerde.Olmazsa olmazlarımızdan...

  Canım benim yaptığım yoğurtla kayseri mantısı da daha güzel 
oluyor:)


İnşaallah Rabbim sütümüzü yoğurda çevirmekteki hikayemizi daim kılsın.


Abarttığımı düşünebilirsiniz ama ben bundan çok mutlu oluyorum.
Fotolar netten...

ALLAH'A EMANET OLUN YARENLER...

Hiç yorum yok: