13 Aralık 2014 Cumartesi
Kur'an'da İLETİŞİM DİLİ
Kur'an'da İLETİŞİM DİLİ kitabını çok beğendiğimi ve altını çizdiğim notları buraya aktaracağımı söylemiştim.Aldığım notlar:
Hayat nizamı,bütün yönleriyle bir iletişim ağıdır.
İslam, münasebetleri disipline ederek insanlar arası ilişkiler düzenini belirli amaçlara yöneltmiştir.
Kur'an'ın ortaya koyduğu ve gerçekleştirdiği iletişim ise ,çok yönlü,hakka ve hakikate bağlı,barışa ve iyiliğe yönelik bir iletişimdir.
Kur'an insanı aslına dönmeye çağırmaktadır.Kur'an,bu dönüşüm yolunu gösteren bir kitap olduğuna göre,insanı nesne olmaktan çıkarıp kendini gerçekleştirmesini sağlayacaktır.
Kaynağın tanınan ve sevilen olması,mesajın alıcıya ulaşmasında önemlidir.
Kaynak ,mesajın dinleyici üzerinde etkili olmasını ve onun tarafından değerlendirilmesini istiyorsa ,başkalarına önerdiği doğruları önce bizzat benimsemeli ve gereğini yerine getirmelidir.
İnsanlara akıl ve anlayış seviyelerine; bilgi,birikim ve ahlaki olgunluk seviyelerine göre hitap edilmelidir.Çünkü bilgi,olayları değerlendirme ve algılama unsuru olarak önem arz eder.
Kur'an ,Allah'ın insana olan ilgisinin bir sonucu olarak gönderdiği bir mesaj;insanında kendisi ile Allah'a ulaşabileceği bir vasıtadır.
Allah ,insanla konuşmak isterse bir takım ayetler (işaretler)gönderir.Sözlü işaretler ile sözsüz işaretler arasında bir ayırım yoktur;her ikisi de Allah-insan iletişimini gerçekleştiren unsurları içerir.Vahiy,Allah ile insan arasındaki konuşmanın yalnız bir bölümüdür.Fakat sözü olan bazı ayetler vahiy kelimesiyle belirlenmiş çok özel bir sınıf oluşturdukları;mahiyet ve yapı itibarı ile sözsüz ayetlerden ayrı bir önem taşıdığı için,sözlü vahiy,bir konuşma münasebetidir.
İslam'a göre vahiy semantik açıdan Allah'ın konuşmasıdır.Başka bir ifadeyle Allah'ın kendi iradesini dil aracılığı ile insana açıkça anlayabileceği bir biçimde bildirmesidir.
Allah,insana sözsüz ayet olan kainatı,kendi varlığının açık belgeleri olarak sunmayı yeterli görmeyerek ona sözlü mesajını (vahyi)da göndermiştir.
Vahyin hedefi;insanı yaratıcısı ile aracısız,doğrudan bir ilişki içine sokarak vahyin bütünlüğüne ulaşmasını sağlamaktır.
Kişinin yaratıcısıyla iletişim kurması anlamında dua,tek yönlü olmayan ,yaratıcı ile kul arasındaki bir haberleşmedir,Bu haberleşme isteği,insana tabii ve doğal bir olgu olarak doğumundan itibaren yerleştirilmiştir.
Allah'tan insana doğru olan sözlü konuşma vahiy ,insandan Allah'a doğru olan sözlü konuşma ise duadır.
Yakarma da ki ruhi ve şuuri yoğunlukla ,tüm varlığımızla ,vücudumuzun zerreleriyle ,ruh gücümüzle ve samimiyetle bütün kuvvetimizi seferber ederek istemeyi gerçekleştirebilirsek,mutlak isteyiş gerçekleşmiş olur.
İbadet kalıpları insanın Allah'ın huzurunda duyduğu derin huşunun beden diliyle ifadesidir.
Namaz kılarken yapılan bedensel hareketler,insan Allah iletişiminde beden dilinin kullanıldığının göstergesidir.
Altını çizdiğim o kadar çok cümle olmuş ki ancak bu kadarını yazabildim.
Yazarı Süleyman Gümrükçüoğlu'na çok teşekkür ediyor saygılarımı sunuyorum.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
7 yorum:
bizde bu güzel yazı için teşekkür ederiz.
Ne güzel yorumlamış ne açık izah etmiş,anlaşılır kılmış herkes için alıp okuyacağım kitabı.
Aslinda daha o kadar cok bilgi varki icinde yararlandigim.okunmali mutlaka .sizde hosgeldiniz blog dunyasina gorusmek dilegiyle
Asil ben bu guzel yorumlariniz icin tesekkur ederim.
Ne güzel özetlemişsin canım benim. .. en çok ilgimi çeken yer: "İbadet kalıpları insanın Allah'ın huzurunda duyduğu derin huşunun beden diliyle ifadesidir." İbadetimizin huşûsu.. ne derin mevzu ... yüreğine sağlık. .
Nice husu dolu ibadetlerde birlikte olmak dilegiyle kucaman opuyorum..
Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
makyajtavsiyem.blogspot.com.tr
Yorum Gönder